کاربران گرامی فعلاً محصولاتی که برای موتن رو و داروکده قرار داده شده دارای لینک نبوده و برای مشاهده محصولات می‌توانید از لینک سایر فروشگاه‌ها استفاده کنید!
محصولات مراقبت از پوست

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت مراقبت از پوست بعد از آرایش

اگر از آن دسته افرادی هستید که مرتب در محیط کار و یا در ساعاتی که در خانه حضور دارید، از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، برای جلوگیری و مراقبت از پوست در برابر صدمات ناشی از استفاده از این مواد، راه‌حل مناسب این است که در کیف لوازم‌آرایشی‌تان یک محصول پاک‌ کننده آرایش به همراه داشته باشید و یا آن را روی میز آرایشی‌تان قرار دهید و برای تمیز کردن پوست از مواد آرایشی، از آن استفاده کنید. استفاده از بهترین پاک کننده آرایش صورت می‌تواند اثرات منفی ناشی از مواد آرایشی بر روی پوست را از بین ببرد.

خرید بهترین پاک کننده آرایش صورت

بهترین پاک کننده آرایش صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین پاک کننده آرایش صورت از ترکیبات ملایمی است که برای شستشوی صورت و پاک کردن پوست از مواد آرایشی، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پاک‌کننده‌ها انواع مختلفی دارند.

انواع پاک‌کننده‌های آرایش

انواع مختلفی از پاک‌کننده‌ها مانند ژل‌های پاک‌کننده، محلول‌های پاک‌کننده، دستمال و پدهای پاک‌کننده، فوم‌های پاک‌کننده، میسلارواترها و تونرها و…وجود دارد و تنوع فراوان آن‌ها برای هر نوع پوستی، به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی پاک‌ کننده آرایش مطابق باپوستتان را انتخاب کنید.

 چگونه بهترین پاک کننده آرایش مناسب با پوست خود را انتخاب کنیم؟

نوع پوست خود را بشناسید؛ وقتی آگاه باشید چه نوع پوستی دارید، کافی است برچسب روی محصولات را بخوانید تا از ترکیبات آن مطلع شوید. این ترکیبات مشخص می‌کند که این محصول مناسب پوست شما است یا خیر.

پوست چرب: اگر پوست چربی‌دارید، باید از محصولی استفاده کنید که چربی پوستتان را تشدید نکند. پاک‌کننده‌هایی که درصد چربی پایین دارند، مناسب پوست شما است. پاک‌کننده‌های فومی به این دسته از افراد توصیه می‌شود.

پوست خشک و حساس: میسلارواترها و تونرها پاک‌کننده‌ی مناسب پوست شماست؛ زیرا این پاک‌کننده‌ها می‌توانند موجب آبرسانی به پوستتان شوند. درصورتی‌که آرایش سنگینی دارید ابتدا صورتتان را با یک پاک‌کننده‌ی روغنی مانند شیرپاک‌کن تمیز کنید؛ زیرا میسلارواترها و تونرها نمی‌توانند آرایش‌های سنگین را تمیز کنند و برای تمیز کردن آرایش‌های سبک و جزئی مناسب‌اند.

پوست مستعد آکنه: این افراد باید از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنند که حاوی سالیسیلیک اسید است.

پیشنهاد:  16 مدل بهترین کرم آبرسان پوست [با کیفیت عالی] در سال 2022

اهمیت استفاده از بهترین پاک کننده آرایش

پوست ما در طول شبانه‌روز به مواد آرایشی مختلفی آغشته می‌شود. این مواد گرچه در ظاهر ماهیت زیبا کننده‌ای دارند و ما برای زیبایی بیشتر پوستمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما آگاه باشید که ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها در طول استفاده‌ی تدریجی و بلندمدت، مشکلات فراوانی را برای پوست ایجاد می‌کنند.

درصورتی‌که پوست به طرز صحیح از مواد آرایشی متعددی که در طول روز استفاده می‌شود، پاک‌سازی نشود، ترکیبات موجود در این مواد به همراه آلودگی‌ها به منافذ پوست نفوذ کرده و به همراه باکتری‌های مولد جوش، سبب انسداد منافذ و درنتیجه منجر به ایجاد جوش و دیگر مشکلات پوستی می‌شود. پاک‌کننده‌های آرایش علاوه بر آنکه پوست را از مواد آرایشی تمیز می‌کنند، حاوی ترکیبات مغذی و آبرسانند که می‌تواند برای پوست شما مفید باشد.

پاک‌کننده‌های آرایش، مانند صابون و یا شامپو بچه‌ای که ممکن است برای شستن آرایشتان از آن استفاده کنید، پوست را خشک نمی‌سازد، بلکه باعث رطوبت رسانی شده به حفظ طراوت پوست کمک می‌کند.

چگونه از پاک‌ کننده آرایش استفاده کنیم.

قبل از خواب و یا هر زمان دیگری که تمایل دارید صورتتان را تمیز کنید، مقداری از بهترین پاک کننده آرایش صورت را که متناسب باپوستتان انتخاب کردید، روی پوست بمالید و به‌آرامی به مدت چند ثانیه تا چند دقیقه همه‌ی قسمت‌های صورت را (خصوصاً اطراف ابروها، خط پیشانی به‌ویژه خط رویش مو و زیر چانه و اطراف آن) ماساژ دهید تا مواد آرایشی کاملاً از سطح پوست پاک شوند. می‌توانید مقداری پنبه یا پد را به پاک‌کننده آغشته کنید و به کمک آن صورتتان را تمیز کنید. در آخر با مقداری پنبه یا پد تمیز صورتتان را کاملاً تمیز کنید.

مواردی که باید بعد استفاده از پاک‌ کننده آرایش رعایت کنیم.

حتماً بعد استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی صورتتان را با آب، میسلارواتر و یا تونر که محلول‌هایی بر پایه‌ی آب‌اند تمیز کنید. اگر آرایش بسیار سنگینی داشتید (آرایش و میکاپ‌هایی که برای رفتن به مجالس و یا…استفاده می‌کنید) توصیه می‌شود بعد استفاده از پاک‌کننده، برای مراقبت بیشتر از پوستتان، از بخور آب گرم استفاده کنید تا همه‌ی مواد و ترکیبات مضر که به لایه‌ها و منافذ پوستتان نفوذ کرده به‌خوبی تخلیه و تمیز شود. درنهایت می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت ازدست‌رفته‌ی پوست جبران شود.

سؤالات متداول

مزیت پا‌کننده‌های آرایشی نسبت به صابون و دیگر شوینده‌ها چیست؟

این پاک‌کننده‌ها بسیار ملایم بوده و منجر به خشکی و یا زبری پوست نمی‌شوند.

بهترین پاک‌کننده‌ی آرایش چه نوع پاک‌کننده‌ی است؟

پاک‌کننده‌ای که متناسب با پوستتان باشد و خاصیت پاک‌سازی و آبرسانی داشته باشد.

آیا شستن پوست بعد از استفاده از پاک‌کننده‌ها الزامی است؟

بله تا فرآیند پاک‌سازی به‌طور کامل انجام شود.

لیست محصولات منتخب
7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

ژل شستشو صورت نوتروژینا

اگر به دنبال بهترین پاک کننده آرایش صورت، علاوه بر پاک کردن آرایش، برای رفع آکنه و جوش‌ها ایجاد شده بر روی پوست خود هستید،  ژل شستشو صورت نوتروژینا سری Sivilce مدل Yuz temizleme jeli بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. آکنه ها یا جوش های پوستی معمولا بر اثر چربی پوست به وجود می آیند. حال یا این چربی طبیعی پوست شخص است یا از طریق مواد دیگر مثل کرم ها یا لوازم آرایشی به پوست اضافه می شود که همین امر باعث بیشتر شدن آکنه های شما خواهد شد. اما لازم نیست نگران چیزی باشید. این ژل در ترکیبات خود چربی ندارد و برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب است. شما می توانید هر روز با خیال راحت آرایش کنید و پس از آن، با استفاده از ژل نوتروژینا پوست خود را به صورت عمیق و کامل تمیز کنید.  علاوه بر شستشو و طراوت پوست شما، این ژل خاصیت درمانی هم دارد. به طوری که باعث جلوگیری از به وجود آمدن جوش های جدید در سطح پوست شما می شود.

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

ژل شستشو صورت دیپ سنس

انواع مختلفی از شوینده ها وجود دارد که هر کدام ساز و کار خاص خود را دارند و برای کار خاصی مناسب هستند. یکی از انواع محصولات شوینده پوست، شوینده های ژلی هستند که در کنار پاکسازی وظیفه جلوگیری از بیماری ها و حساسیت های پوستی را نیز دارند. ژل شستشوی صورت دیپ سنس یکی دیگر از بهترین پاک کننده‌ آرایش صورت موجود در بازار می‌باشد که به خاطر ویژگی های فوق العاده اش یکی از مرغوب ترین محصولات شوینده در بین مصرف کنندگان به شمار می‌رود. این ژل پوست شما را به صورت کاملا عمقی پاکسازی می کند و در کنار آن حاوی موادی است که باعث تسکین دادن پوست شما می شود.

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

شیر پاک کن پوست معمولی و خشک سینره

ما از طبیعت هستیم و مواد طبیعی هم با ما سازگار ترند. شیر پاک کن ها از محصولات طبیعی شوینده پوست هستند که ضمن پاکسازی پوست از مواد آرایشی و دیگر آلودگی ها، به حفظ ساختار طبیعی و رطوبت پوست کمک بسزایی می کند. شیر پاک کن پوست سینره بدون شک یکی از بهترین شیر پاک کن ها برای پوست خشک است. چرا که با آب رسانی مناسب به پوست باعث جلوگیری از خشکی آن شده و باعث نرمی و لطافت پوست شما نیز می شود. این شیر پاک کن که حاوی روغن گل همیشه بهار بوده، بموجب افزایش گردش خون در پوست شده و باعث کاهش و تسکین التهابات پوست و افزایش قدرت و تسریع ترمیم پوست می شود. از دیگر مزایای این محصول، ارزان بودن آن در مقابل مزایای آن است.

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

محلول میسلار پاک کننده آرایش و آلودگی صورت

میسلار واتر ها پاک کننده های ملایمی به شمار می روند. این محصولات از ذرات روغنی تشکیل شده اند که باقیمانده آرایش و ذرات آلودگی را حل میکنند. محلول میسلار Sensibio H2O تولید کشور فرانسه، یعنی مهد لوازم آرایشی و پاک کننده بوده و برای انواع پوست خشک، حساس و معمولی در دسترس است. عصاره خیار به کار رفته در این محلول باعث کاهش قرمزی و تسکین درد می شود و باعث احساس ملایم و التیام بخشی برای شما بعد از استفاده می شود. از دیگر نکات مثبت این میسلار، عدم وجود هرگونه مواد قلیایی مثل صابون و یا الکل و پارابن است.

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

محلول پاک کننده آرایش صورت گارنیر

از دیگر محصولاتی که می‌توان به عنوان بهترین پاک کننده آرایش صورت معرفی کرد گارنیر است. این محصول که که در ساختار آن از جدیدترین ترکیبات موجود، استفاده گردیده بعد از مصرف نه پوست شما را خشک می کند و نه چرب! همچنین بعد از استفاده دیگر نیازی به شستشوی پوست هم نیست. با خرید این محصول، پاکسازی و لطافت را برای پوست خود به ارمغان بیاورید.

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

محلول پاک کننده آرایش و صورت لافارر

روز به اتمام رسیده و وقت شستشوی پوست است. برخلاف تصور عامه، زن و مرد و پیر و جوان ندارد؛ همه به آن نیاز دارند. برای پاکسازی پوست صورت و شادابی آن، چه چیزی بهتر از محلول لافارر؟ این محصول حاوی عصاره بابونه، آلوئه ورا و خیار می باشد که موجب تنظیم ترشح چربی و باز کردن منافذ پوست برای تنفس بهتر می شود. محلول لافارر یک پاکساز مرغوب پوست به شمار می رود!

7 مدل بهترین پاک کننده آرایش صورت برای انواع پوست

ژل شستشو صورت کامان

برای شستشوی هر روزه صورت خود باید از ماده ای استفاده کنید که نه باعث خشکی پوستتان شود نه چربی آن. نه باید باعث ایجاد چین و چروک شود و نه آکنه. حال چه محصولی همه این قابلیت ها را کنار همدیگر دارد؟ فیس واش کامان، بهترین پاک کننده آرایش صورت! این پاک کننده ملایم و سازگار با پوست را می توانید با قیمتی استثنایی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا